Strategije protiv glavobolje

Head massage

Glavni krivac za glavobolje je stres. Evo kako možete sebi da pomognete na potpuno prirodan način i kažete glavobolji zauvek zbogom.

Disanjem
Svakim udahom uzimamo oko pet-šest litara vazduha, a 30 odsto kiseonika odlazi direktno u mozak. Kad su pod stresom, ljudi su zgrčeni i dišu plitko, a posledica je premalo kiseonika u krvi, što izaziva glavobolje.
Ove vežbe pomažu:
Naizmenično disanje: Levim palcem pritisnite levu nozdrvu, pa udišite i izdišite kroz desnu. Zatim desnim palcem zatvorite desnu nozdrvu, pa dišite kroz levu.
Trajanje: Svaki put izdržite 1 do 2 minuta. Ponovite po tri puta.
Opuštajuće disanje: Sednite uspravno. Pokušajte da izdahnete sav vazduh iz pluća, a zatim bradu snažno pritisnite prema grudnoj kosti. Zadržite dah dve sekunde. Podignite glavu i duboko udahnite.
Trajanje: Izdržite 1 do 2 minuta. Nakon 15 minuta ponovite vežbu.
Duboko disanje: Sednite udobno, s ramenima prema dole, prsima prema napred, leđa su ravna. Najpre napunite trbušnu šupljinu vazduhom, zatim dah povucite visoko u vrhove pluća. Polagano ponovo izdahnite.
Trajanje: Ponovite 15 puta. Nakon 15 minuta ponovite.

Pritiskom
U vrhovima prstiju nalazi se oko 4.000 živčanih vlakana koja su povezana sa svim organima preko energetskih kanala. Ako se blagim pritiskom aktiviraju određene tačke, ublažiće se glavobolja.
Protiv glavobolje: Spojite vrhove palca, kažiprsta i srednjeg prsta. Srednji prst lagano savijte prema korenu palca, mali prst odvojite. Sada prste lagano pritisnite jedne o druge. Pri tom duboko udišite i izdišite.
Trajanje: 3-5 minuta, ponovite više puta tokom dana.
Protiv tenzijske glavobolje: palcem i kažiprstom leve ruke uhvatite mesto između malog prsta i srednjeg prsta desne ruke, lagano uštinite. Zamenite ruke. Na tom mestu se nalaze energetske tačke za potiljak i ramena.
Trajanje: 5 do 7 puta svake tri sekunde
Akupresura na ušnoj resici: Kod difuzne glavobolje pomaže akupresura tradicionalne kineske medicine. Desnu resicu uhvatite palcem i kažiprstom desne ruke i snažno stisnite. Bol je lagana ako ste pronašli pravu tačku. Ponovite na levom uhu.
Trajanje: 1-3 minuta, zatim na drugom uhu. Nakon kratke pauze ponovite do tri puta.

Opuštanjem
Ako ste pod stresom, potrudite se da tokom dana odvojite vreme samo za sebe.
Jednostavno gledajte u prazno: opušteno se smestite, pustite pogled da luta u daljini. Nemojte da se zagledate u jednu tačku, isključite se i mislite na nešto lepo.
Trajanje: 5-10 minuta je dovoljno.
Oznojite se. Jednom nedeljno idite u saunu. Na taj način se krvni sudovi šire i podstiče se metabolizam. Bubrezi rade punom parom na izlučivanju toksina iz ćelija.
Opuštanje šijacu masažom: legnite na pod, noge su lagano razdvojene, ruke opuštene uz telo. Nekoliko puta se koncentrišite na udisanje i izdisanje. Zatim uradite tri masaže lica.
1. Srednjim prstom blago kružno masirajte tačku oko 1 cm od završetka obrva.
2. Malim prstima lagano pritisnite tačku u šupljini oka uz sam koren nosa na 10 sekundi.
3. Zatim srednjim prstima lagano kružeći pritisnite tačke na 1 cm od nozdrva.

Kretanjem
Osim stresa, nedostatak kretanja i pogrešan položaj prilikom sedenja izazivaju glavobolje, posebne tenzijske, koje dolaze iz potiljka i leđa. One se mogu sprečiti posebnim vežbama i redovnom fizičkom aktivnošću.
Nordijsko hodanje: za vreme hodanja sa štapovima koristi se oko 90 odsto mišića tela. Uslov je dijagonalna upotreba štapova, što znači: desni štap se ubada kad se diže leva peta i obrnuto. Pri tom trup prilikom uboda štapa treba gurati prema napred. Ako vam hodanje pričinjava napor, znači da radite dobro.
Džoging: Izuzetno je važno držanje prilikom trčanja. Leđa, glavu i ramena držite uspravno, ali se ne naginjite prema napred. Možete da ubacite i kratke pauze s hodanjem.
Za obe vežbe važi: pet puta nedeljno po 15 do 30 minuta.

Salon za masazu Tijana, preporucuje stručnu šijacu masažu glave i vrata !

0691954621, Na mirnom mestu, u prijatnom ambijentu, uz stručne ruke otkloniće vam se svaka napetost i glavobolja 🙂

Advertisements

Jedno mišljenje na „Strategije protiv glavobolje

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s